“W obrębie ningmapy istnieją dwa rodzaje sanghi, czyli duchowej wspólnoty: wspólnoty mnichów, mniszek i tych, którzy praktykują wyrzeczenia, oraz wspólnota tantrycznych joginów i joginek, czy też ascetów, oddających się praktykom ezoterycznym. Żyjący w wyrzeczeniu kładą nacisk na celibat, ubóstwo oraz życie w odosobnionym miejscu. .
“Wielcy mistrzowie medytacji mówią, że posiadanie mocnego fundamentu jest dla buddysty bardzo ważna rzeczą. Bez takiej podstawy bowiem nie można osiągnąć dobrych rezultatów ani w medytacji, ani w intelektualnych próbach zrozumienia buddyzmu. Można to porównać do sposobu, w jaki wzrasta nowo narodzone dziecko. Na .
“Wszystko dookoła nas i wewnątrz nas ulega ciągłym zmianom. Może tego nie widzimy, ale tak właśnie jest. Dlaczego jest to takie istotne? Ponieważ, jeśli nie rozumiemy nietrwałości, będziemy trzymać się kurczowo rzeczy, tak jakby były one czymś trwałym. Skłonni jesteśmy utrwalać nasze emocje, życie, .
“Stanie się buddą, kimś w pełni przebudzonym, oznacza pokonanie wszystkich ograniczeń i urzeczywistnienia całego potencjału, aby pomagać innym. Gdy na świecie jest tak dużo cierpienia, pilnie potrzebujemy znaleźć najskuteczniejsze metody służące do osiągnięcia tego celu. Inicjacja Kalaczakry oferuje nam szansę poznania takich metod. Tybetańskie .
“Tantryczna praktyka kładzie nacisk na mentalne nastawienie, postrzeganie i przyjmowanie wszystkiego jako czystej, doskonałej gry harmonii i mądrości, wystrzeganie się skrajnych nastawień. Wśród wyznawców tybetańskiego buddyzmu nie ma nikogo, kto by nie przyjmował inicjacji do praktyki tantrycznej; nawet mnisi i mniszki w swej wewnętrznej .